1.przy zdaniach fałszywych wstaw literę F przy prawdziwych P,popraw lub podkreśl błędne informację w zdaniach fałszywych
a.wodospad to naturalny spadek wód na wysokich i stromych progach skalnych
b.nurt rzeczny to struga wody w rzece płynąca bliżej brzegu
c.meandet to wyprostowany odcinek biegu rzeki
d.estuarium to lejkowate ujście rzeki do morza

2.dopasuj określenia do:bieg górny bieg środkowy bieg dolny
a.głęboka dolina
b.nurt płynie leniwie
c.rzeka płynie szybko
d.erozja boczna
e.średni spadek terenu
f.duży spadek terenu
g.tworzenie się meandrów
h.przeważa osadzanie materiału skalnego
i.duży spadek terenu
j.ujście deltowe lub lejkowe
k.woda niszczy podłoże

DAJE NAJ...... xD

2

Odpowiedzi

2010-02-19T09:14:13+01:00
Zad.1
a.wodospad to naturalny spadek wód na wysokich
i stromych progach skalnych - P
b.nurt rzeczny to struga wody w rzece płynąca bliżej brzegu - F
c.MEANDER to wyprostowany odcinek biegu rzeki - F
d.estuarium to lejkowate ujście rzeki do morza - P

zad.2
a.głęboka dolina - bieg górny
b.nurt płynie leniwie - bieg dolny
c.rzeka płynie szybko - bieg górny
d.erozja boczna - bieg środkowy
e.średni spadek terenu - bieg środkowy
f.duży spadek terenu - bieg górny
g.tworzenie się meandrów - bieg środkowy
h.przeważa osadzanie materiału skalnego - bieg dolny
i.duży spadek terenu - (może chodziło Ci o mały? Bo punkt f jest taki... Więc jeśli o mały to bieg dolny)
j.ujście deltowe lub lejkowe - bieg dolny
k.woda niszczy podłoże - bieg górny
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-19T10:20:02+01:00
Zad.1
a) wodospad - P
b) nurt rzeczny - F
c) meander- F
d) estuarium - P

zad.2
a) bieg środkowy
b) bieg dolny
c) bieg górny
d) bieg środkowy
e) bieg środkowy
f) bieg górny
g) bieg środkowy
h) bieg dolny
i) ?
j) bieg dolny
k) bieg górny
1 5 1