Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-18T16:40:55+01:00
1.Są pokarmem dla innych zwierząt ( plankton)
2.Zwiększają liczbę producentów w łańcuchy pokarmowym
3.Są pokarmem dla człowieka (homar)
4.Rozdrabniają szczątki organiczne.
5.Biorą udział w zapylaniu roślin.
6.Powodują powikłania,choroby (reakcje alergiczne)
7.Uczestniczą w procesach tzw.ziemnych glebotwórczych.

Pozdrawiam ;]
23 4 23
2010-02-18T16:44:12+01:00
Stawonogi to najliczniejsza grupa wśród zwierząt . Występują we wszystkich środowiskach. Pojawiły się one na Ziemi wiele milionów lat temu.
Znaczenie:
- biorą udział w zapylaniu kwiatów
- rozkładają szczątki martwych zwierząt i roślin
- dostarczają: miodu, wosku, jedwabiu, barwników, kwasu mrówkowego.
- spulchniają glebę
- w farmacji do produkcji lekarstw

-roznoszą groźne choroby człowieka i roślin
- wywołują zakażenia wirusowe
- pasożytują na ludziach
- niektóre niszczą tkaniny
10 3 10
2010-02-18T17:56:14+01:00
Są pokarmem dla zwierzą
spuchlniają glebę
są pokarmem dla człowieka
biorą udział w zapylaniu roślin
niszczą tkaniny
10 2 10