- Oblicz miejsca zerowe funkcji:
a) y=-2x+3
b) y=⅓x+⅔
c) y=x

- dla jakiego argumentu x funkcja y=-3x+¾ osiąga wartość ¾ ?
odp. to dla x=0 <------- ale jak to obliczyć .?

- jaką wartość przyjmuje funkcja y=-0,125x+4 dla argumentu x=8 ?
odp. to dla 3 <------- ale jak to obliczyć .?

2

Odpowiedzi

2010-02-18T16:45:45+01:00
Oblicz miejsca zerowe funkcji:
a) y=-2x+3
b) y=⅓x+⅔
c) y=x

a)
0=-2x+3
-2x=3/-2
x=-2/3
x=-1,5



b) y=⅓x+⅔
⅓x+⅔=0
⅓x=-⅔
x=-⅔*3
x=-2

c) y=x
x=0

- dla jakiego argumentu x funkcja y=-3x+¾ osiąga wartość ¾ ?
podstawiasz pod y ¾ :)
¾ =-3x+3/4
-3x+3/4-3/4=o
-3x=0
x=0


- jaką wartość przyjmuje funkcja y=-0,125x+4 dla argumentu x=8 ?
odp. to dla 3 <------- ale jak to obliczyć .?
podstawiasz 8 pod x

y=-0,125*8+4
y=-1+4
y=3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-18T16:46:10+01:00

a) y=-2x+3
-2x+3=0
-2x=-3
x=3/2

b) y=⅓x+⅔
⅓x+⅔=0
⅓x=-⅔
x=-⅔*3
x=-2

c) y=x
x=0

- dla jakiego argumentu x funkcja y=-3x+¾ osiąga wartość ¾ ?
podstawiasz pod y ¾ :)
¾ =-3x+3/4
-3x+3/4-3/4=o
-3x=0
x=0


- jaką wartość przyjmuje funkcja y=-0,125x+4 dla argumentu x=8 ?
odp. to dla 3 <------- ale jak to obliczyć .?
podstawiasz 8 pod x

y=-0,125*8+4
y=-1+4
y=3


Pozdrawiam:)
1 5 1