Przekształciić iloczyny na sumy:
a) 1/2(3a - 2)
b) 2/3 (1,5 + 3x)
c) k(3l + 2m)
d) -p(r - 5s)


prosze zrobic to a nastepnie wytlumaczyc to mi jak sie OBLICZA!!!

dammm naj temu co pierwszy zrobi zadanie oraz napisze wytłumaczenie

Czekam prosze o szybkie zrobienie zadania dammm najj

dziekuje

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-18T16:47:09+01:00
A)= 3/2 a - 1
b)=5/2 + 2x
c)=3kl + 2mk
d)--pr+5sp
każdy mnożysz z każdym..
ale u mnie / - ulamek i więc np 3/2 to jest 1,5 to czemu źle??
2010-02-18T16:48:24+01:00
Wystarczy, że będziesz to mnożyć :)

a) 1/2(3a - 2)
1/2*3a + 1/2*(-2) = 1,5a - 1

b) 2/3 (1,5 + 3x)
2/3*1,5 + 2/3*3x= 2/2*3/2+2/3*3= 6/4+6/3 =3/2+2x
c) k(3l + 2m)
k*3l + k*2m = 3l +2km

d) -p(r - 5s)
(-p)*r + (-p)*(-5s) = -pr + 5ps
2010-02-18T16:57:26+01:00
A) 1/2(3a - 2)=(likwiduje nawias i mnoze 1/2razy 3a i razy -2)
3/2a-1=(wyszlo 1 bo dwujki sie skrucily)
1 i 1/2a-1

b) 2/3 (1,5 + 3x)=mnozymy2/3 razy3/2 i razy3x,1,5=3/2)
2/3*3/2+2/3*3x=(dwujki i trojki w lamkach skracamy)
=2/3*3x=(trojki skracamy)
=2x

c) k(3l + 2m)(mnozymy tak jak wyzej
3kl+2km
d) -p(r - 5s)=znowu mnozymy
-pr+5ps


dodac bo minus razy minus daje olus)