Trzeba to obliczyć

7 i jedna siódma dzielone na 1 i jedenaście czternastych odjąć 1⅖ razy piętnaście osiemnastych

Nie było ułamków takich . Nie proszę o wyniki bo wynik znam i musi być to 3 i jedna czwarta.Proszę o wszystko w rozpisce i jak to się robi

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-18T16:49:10+01:00
(7 1/7) / (1 11/14 ) - (1 2/5) * (15/18) = 50/7 * 14/25 - 7/5 * 15/18 = 4 - 21/18 = 2 15/18 = 2 5/6


wynik inny ale chyba dobrze... cos Twoj jest zly
2010-02-18T16:51:25+01:00
7 1/7:1 11/14- 1 2/5*15/18=
50/7:25/14-7/5*15/18=
50/7*14/25-1 1/6=
4-1 1/6=2 5/6

Nie, to nie może być 3 1/4. Nawet sprawdziłam na kalkulatorze.
2010-02-18T16:52:05+01:00
7i1/7 dzielone 1i11/14 - 1i2/5*15/18
kolejnosc wykonywania dzialan czyli
7i1/7dzielone 1i11/14=50/7 dzielone 25/14=50/7*14/25=
po skruceniu wyjdzie 2/1*2/1=4/1=4

pozniej 1i2/5*15/18=7/5*15/18=
po skruceniu wychodzi 7/1*3/18=21/18=1i3/18
no i odejmowanie
4-1i3/18=2i15/18=2i5/6