Skrzynia i worek wypełnione sa jablkami.Skrzynia wazy o 3kg więcej niz dwa worki.Ile waży skrzynia,a ile worek jesli razem ważą 36kg?
Proszę o rozwiązanie tego zadania za pomoca ukladu rownań !!!
Proszę na jutro pomóżcie!!!!Dam naj....

3

Odpowiedzi

2010-02-18T16:46:48+01:00
Worek x
Skrzynia x+3kg

x+x+3kg=36kg
2x+3kg=36 kg / -3
2x = 33 /2
x=16,5

Odp. Worek waży 16,5kg a Skrzynia 19,5 kg
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-18T16:49:59+01:00
X-waga skrzyni
y-waga worka

x=2y-3
x+y=36

x-2y=-3
x+y=36 /*2

x-2y=-3
2x+2y=72

3x=69 /:3
x=23kg

36-x=y
36kg-23kg=13kg

Odp.: Skrzynia waży 23 kg,a worek 13 kg.
1 3 1
2010-02-18T16:53:45+01:00
X - skrzynia
y - worek

x = 2y + 3
y + x = 36
2y + 3 = 36 - y
3y = 33 /:3
y = 11
x = 36 - y
x = 25