Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-18T16:49:34+01:00
Silnik rakietowy składa sie z komory spalania i dyszy. Proces przemiany energii w silniku rakietowym
odbywa sie w dwóch etapach. W pierwszym
etapie paliwo sie spala, a zawarta w paliwie energia
chemiczna zamienia sie na energie cieplna gazowych produktów spalenia oraz energie potencjalna
zwiazana z wysokim cisnieniem, pod którym to gazy sie znajduja. W drugim etapie, wytworzone w czasie
spalenia gazy, ulegaja rozpre¿eniu, podczas którego wzrasta ich predkosc, a energia cieplna i potencjalna
przemienia sie w energie kinetyczna wylotowego strumienia gazu. Proces wyrzucania gazów w
okreslonym kierunku i ze znaczna predkoscia, dostarcza rakiecie niezbednej siły odrzutu
(ciagu)
4 5 4
2010-02-18T16:50:54+01:00
Silniki rakietowe dzieli się na chemiczne i niechemiczne. W zależności od stanu fizycznego paliwa, współczesne silniki rakietowe chemiczne dzieli się na: wiecej na tej stronie ...http://free.of.pl/a/astronautyka/silniki.htm
2 4 2