Ludzie HELP na jutro mam napisać na przyrodę o Ojcowskim Parku Narodowym
wiecie rok założenia,jakie rośliny,zwierzęta i inne rzeczy ;P (na 19.02.2010r)
więc pomocy !!
A i jeszcze żeby to nie było dużo do napisania
PLISKA PLISKA PLISKA PLISKA PLISKA PLISKA

2

Odpowiedzi

2010-02-18T16:52:14+01:00
Ojcowski Park Narodowy, utworzony w 1956, jest jednym z 23 parków narodowych w Polsce. Znajduje się on w województwie małopolskim, w powiecie krakowskim. Położony jest na obszarze 4 gmin: Skała, Jerzmanowice-Przeginia, Wielka Wieś, Sułoszowa.

Obejmuje część Wyżyny Krakowsko-Częstochowskiej – Dolinę Prądnika i Dolinę Sąspowską wraz z przyległymi częściami wierzchowiny jurajskiej. Jest najmniejszym z polskich parków narodowych. Jego symbolem jest nietoperz


Proszę cię bardzo ;d
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-18T17:32:56+01:00
Ojcowski Park Narodowy znajduje się na południu Polski i obejmuje część Wyżyny Krakowsko-Częstochowskiej: dolinę prądnika oraz Sąspówki i towarzyszące im wzniesienia (m.in Koronną Górę, Chełmową Górę, Złotą Górę). Dzięki wystę pującym w parku wapieniom górnojurajskim podziwiać można wspaniałe formy krasowe- iglice, bramy, maczugi. Ponadto występują tu typowe dla obszarów krasowych wywierzyska,ponory i jaskinie (ponad 500). okoliczne wzgórza, porośnięte grądami oraz buczycą, obfitują w rzadkie gatunki roślin (m.in brzoza ojcowska, aster gawędka).tereny te stały się także znanym miejscem występowania nietoperzy w polsce, np. podkowca małego nietoperz znajguje się w logo parku. Spośród 21 gatunków tych ssaków w OPN stwierdzono obecność aż 17 z nich. W okolicznych jaskiniach natrafiono też na jedno z najstarszych w Polsce siedlisk człowieka prehistorycznego. Sam Park powstał 14 stycznia 1956r. Jego powierzchnia wynosi 21km². Powierzchnie ochrony:
- ścisłej: 2,49km²
- częściowej: 14,12km²
- krajobraz:4,83km²
Powierzchnia otuliny 6,8km²
Całokwita długość szlaków wynosi 39km.