Magda stwierdzila ze ma tylko 10 zl w skarbonce, a jej siostra Ania ma 190 zl. Postanowila co tydzien odkladac do skarbonki 2 zl, podczas, gdy Ania co tydzien wydawala 10 zl ze swych oszczednosci. Po ilu tygodniach siostry beda mialy tyle sano pieniedzy?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-18T16:53:27+01:00
T - ilość tygodni
10 + 2t = 190 - 10t
12t = 180
t = 15 tygodni
18 3 18
2010-02-18T16:53:56+01:00
Po 5 tygodniach
magda 20
ania 140
po 10 tygodniach
magda 30
ania 90
po 15 tygodniach
magda 40
ania 40
6 2 6
2010-02-18T16:59:30+01:00
15*10=150-Ania tyle wyda po 15 tygodniach
190-150=40-Tyle Ani zostanie po 15 tygodniach
15*2=30-Tyle Magda zaoszczędzi przez 15 tygodni
30+10=40 - 30 zł oszczędności i 10 zł pieniędzy ze skarbonki

Siostry będą miały tyle samo pieniędzy po 15 tygodniach
5 2 5