Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-18T16:57:07+01:00
Bok rombu tworzy z połówkami przekątnych trójkat prostokątny
z pitagorasa obliczę drugą przekątną
a=13cm
d₁=24cm
½d₁=12cm

½d₂²=x

x²=13²-12²
x²=169-144
x²=25
x=5cm

czyli druga przekątna ma 2x=2×5cm=10cm
1 5 1
2010-02-18T16:59:11+01:00
A - bok rombu = 13 cm
d1 - przekątna = 24 cm
d2 = ?
a² - (d1/2)² = (d2/2)²
13² - 12² = (d2/2)²
169 - 144 = (d2/2)²
(d2/2)² = 25
d2/2 = √25 = 5 cm
d2 = 2 razy 5 = 10 cm
odp
d2 = 10 cm
1 5 1