Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-18T17:01:48+01:00
X- banany
y- mandarynki

2x +3y=111 /*3
3x +2y=104 /*(-2)

6x + 9y= 333
-6x - 4y= -208
-----------------
5y= 125 / /5
y = 25

2x + 3y =111
2x= 111 - 3*25
2x= 111 - 75
2x= 36 / /2
x= 18

x=18
y=25
1 5 1
2010-02-18T17:04:48+01:00
Układ równań
2b+3m=111 => wyliczam ile jest równe b 2b+3m=111
3b+2m=104 2b=111-3m /2
b= 55,5-1,5m

podstawiam b do drgiego równania
3b+2m=104
3(55,5-1,5m)+2m=104
166,5 - 4,5m + 2m=104
-2,5m=104-166,5
-2,5m=-62,5 / -2,5
m=25zł

i teraz do obojetnie którego równania
2b+3m=111
2b+3*25=111
2b+75=111
2b=36 /2
b=18 zł

b- cena za kg bananów
m cena za kg mandarynek
1 5 1