Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-14T14:27:06+02:00
Jan Paweł II (łac. Ioannes Paulus II), właśc. Karol Józef Wojtyła (ur. 18 maja 1920 w Wadowicach, zm. 2 kwietnia 2005 w Watykanie) – polski duchowny rzymskokatolicki, arcybiskup krakowski, kardynał, papież (16 października 1978–2 kwietnia 2005), sługa Boży Kościoła katolickiego, kawaler Orderu Orła Białego.

Charakterystycznym elementem pontyfikatu Jana Pawła II były podróże zagraniczne. Odbył ich 104, odwiedzając wszystkie zamieszkane kontynenty. W wielu miejscach, które odwiedził, nigdy przedtem nie postawił stopy żaden papież. Był m.in. pierwszym papieżem, który odwiedził Wielką Brytanię (od roku 1534 Kościół Anglii nie uznaje władzy zwierzchniej Stolicy Apostolskiej). Mimo wielu zabiegów nie udało mu się jednak odbyć pielgrzymki do Rosji, prawdopodobnie ze względu na niechęć ze strony patriarchatu moskiewskiego, który zarzuca Watykanowi prozelityzm.
Jan Paweł II jako papież najwięcej razy odwiedził m.in. Polskę (8 razy), USA (7 razy), Francję (7 razy).
Podróże apostolskie do Polski:
I pielgrzymka (2-10 czerwca 1979)
II pielgrzymka (16-23 czerwca 1983)
III pielgrzymka (8-14 czerwca 1987)
IV pielgrzymka (1-9 czerwca, 13-20 sierpnia 1991)
V pielgrzymka (22 maja 1995)
VI pielgrzymka (31 maja-10 czerwca 1997)
VII pielgrzymka (5-17 czerwca 1999)
VIII pielgrzymka (16-19 sierpnia 2002)
Jan Paweł II odbył także blisko 100 podróży na terenie Włoch (najważniejsze z nich):
20-22 maja 1985 – Mediolan
8-10 maja 1993 – Sycylia
5 września 2004 – Loreto

Znał 14 języków

My nawet nie śmiemy nazywać się żywym pomnikiem – wzbrania się rzecznik warszawskiego Centrum Myśli Jana Pawła II Wioletta Łabuda-Iwaniak. Ale zaraz tłumaczy, że moc Jana Pawła II jakoś przenika wszystkich związanych z fundacją.
– No bo jak to możliwe, że jedna osoba organizuje wielkie naukowe sympozjum poświęcone myśli Karola Wojtyły. Albo kilka osób, zamiast armii ludzi, organizuje koncerty na Dzień Papieski? – pyta. – Centrum Myśli JP2, które powstało w 2005 roku, to nie tylko pomnik żywy, ale i uliczny. – Wspólnie z artystami malowaliśmy mur poświęcony papieżowi i chodziliśmy po Warszawie, szukając jego śladów. Efektem było wydanie niecodziennego przewodnika. Teraz o niego pytają zagraniczni turyści w biurach podróży – mówi rzecznik.
Centrum ma setki pomysłów na przybliżanie i promowanie nauczania papieża. Przyznaje również stypendia im. Jana Pawła II zdolnej młodzieży warszawskich szkół. Stypendia fundowane przez miasto stołeczne Warszawę otrzymuje obecnie 650 uczniów. To najbardziej żywe z żywych pomników papieża.
2000 stypendiów przyznaje również Fundacja Dzieło Nowego Tysiąclecia, którą Konferencja Episkopatu Polski powołała jeszcze za życia Jana Pawła II, błogosławiącego tej inicjatywie. Jednym z podstawowych jej celów jest fundowanie stypendiów zdolnej młodzieży z ubogich regionów kraju. – Jan Paweł II nawoływał do pomocy uboższym, nie tylko materialnej – mówi menedżer do spraw stypendium w fundacji Agata Szymczykiewicz. – Dlatego zajmujemy się także formacją duchową młodych osób. Środki na stypendia pochodzą z ulicznej kwesty organizowanej w październiku w Dniu Papieskim. Ten dzień, który już na trwałe wszedł do polskiego kalendarza, to także pomysł fundacji. Jest zachętą, impulsem do przypominania i zgłębiania papieskiego nauczania.
1 5 1
2009-10-14T15:09:32+02:00
Jan Paweł II był bardzo dobry. Bardzo lubił się modlić i pomagać ludziom. Znał 5 języków. Zawsze można było na niego liczyć. Ludzie o nim mówili ze jest bardzo dobrym człowiekiem i że go ludzie z całego serca kochają.
3 2 3