Odpowiedzi

2010-02-18T17:07:11+01:00
1) ½ przekątna to a√2 a√2=1/2*√2= √2/2
2) 2√₆ a√2=2√6*√2=2√12=4√3
3) 14√₂ a√2=14√2*√2=28
4) 6√₆ a√2=6√6*√2=6√12=12√3


1) 12√₂
a√2=12√2 /:√2
a=12

2) 7

a√2=7
a=7/√2=7√2/2=3,5√2

3) ½
a√2=1/2
a=1/2√2=√2/4
a to długość boku
1 5 1
2010-02-18T17:07:43+01:00
1)a=1/2
d=a pod pierwiastkiem 2
d=pod pierwiastkiem 2/2
2)d=4 pod pierwiastkiem 2
3)d=28
4)d=12 pod pierwiastkiem 3
Zad.2
1)a=12
2)a=7 pod pierwiastkiem 2/2
3)a=pod pierwiastkiem2/2
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-18T17:11:52+01:00
1.wzór na przekątną kwadratu : a√2
1) ½*√2=½√2

2) 2√₆*√2=2√2*6=2√12=4√3
3) 14√₂*√2=14*2=24
4) 6√₆*√2=6√12=12√3

2.
1) 12√₂
a√2=12√₂
a=12

2) 7
a√2=7 [obie strony dzielimy przez √₂]
a=7/√₂[to ułamek]
teraz znosimy niewymierność i mnożymy licznik i mianownik przez: √₂/√₂
i z tego mamy:
a=7√₂/2

3) ½
a√2=½[obie strony dzielimy przez √₂]
a=½/√₂ [to ułamek]
teraz znosimy niewymierność i mnożymy licznik i mianownik przez: √₂/√₂
½√₂/2

Pozdrawiam:)
1 5 1