Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-18T17:13:05+01:00
5% to grube ryby
95% to plotki i leszcze

leszczy jest 38

plotki stanowia 80% pozostalych ryby czyli 80% z tych 95% wszystkich ryb
czyli 38 leszczy to 20% pozostalych ryb, co daje
38=20%
x=100%

x=190 tyle jest pozostalych ryb czyli
38 leszczy i 152 plotki

190 to 95% wszystkich ryb, grubych jest 5% wiec

190=95%
x=5%

x=10
57 3 57
2010-02-18T17:17:05+01:00
W stawie pana Ludwika pływają grube ryby,a także płotki i leszcze.Grube ryby stanowią 5% wszystkich ryb,a płotki-80% pozostałych.Leszczy w tym stawie jest 38.ile grubych ryb pływa w tym stawie.?

x-ilość wszystkich ryb
0,05x-ilość grubyxh ryb

0,05x+0,8*(x-0,05x)+38=x
5x+8*9,5x+3800=100x
5x+76x+3800=100x
3800=19x
x=200
0,05x=0,05*200=10

Odp. Jest 10 grubych ryb.
104 3 104
2010-02-18T17:23:40+01:00
Grubych ryb- 5%
zostało- 95%
10% z 95- 95:10=9,5% wszystkich ryb
płotki- 80%z 95-76% wszystkich ryb
leszcze- 100%-76%-5%=19% wszystkich ryb
38 ryb-19%
1% wszystkich ryb- 38:19=2
5% wszystkich ryb- 2×5=10

Odp:W tym stawie pływa 10 grubych ryb.
40 4 40