1.Typowa karta do gry ma wysokość 9 cm. Aby pojedynczy domek z kart był stabilny, tworzące go karty powinny być rozstawione na około 6 cm. Ile warstw takich domków należy ustawić, by otrzymać konstrukcję o wysokości ponad 1 m?


2.W trójkącie ostrokątnym ABC boki AC i BC mają długości √13 i 5, a wysokość poprowadzona z wierzchołka C ma długość 3. Oblicz pole tego trójkąta.

2

Odpowiedzi

2010-02-18T17:23:04+01:00
1m = 100cm
100cm : 9cm = 11,(1)
około 12 warstw
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-18T17:27:59+01:00
1. 1m=100cm
te zlozone karty budują trojkat, prowadzac wysokosc w nim i wiedzac ze dzielimy wtedy podstawe na 2 rowne czesci, mozna obliczyc z twierdzenia pitagorasa tą wysokosc, jak masz juz wysokosc to dzielisz te 100 cm przez wysokosc i masz liczbe warst, pamietaj zeby zaokraglic w gore, poniewaz ma byc conajmniej 1m wysokosci

2. jak narysujesz ten trojkąt i poprowadzisz wysokość w nim, to masz 2 trojkąty prostokątne, z twierdzenia pitagorasa obliczasz jedną i drugą czesc podstawy, suma tych podstaw to 'a', wysokość masz w zadaniu=3, wiec pole juz obliczysz