Słuchajcie mam do rozwiązania 2 zadanie macie tu tabele


w godz od 00:00 do 10:00-2,50 zł za 1 godz.
w godz od 10:00 do 15:00-1 zł za 20 minut
w godz od 15:00 do 18:00-1zł za 15 minut
w godz od 18:00 do 24:00-1zł za 10 minut


Zadanie1:
Oblicz ile zapłaciła Ola za korzystanie z internetu w kawiarni internetowej od godziny 16:45 do 19:30
Zadanie2:
Kuba korzystał z internetu w kawiarni internetowej od 14:20 do 16:00 a Marek korzystał z internetu w tej samej kawiarni od 17:30 do 18:50.Który z nich dłużej korzystał z internetu>?Ile złotych zapłacił każdy z chłopców?

2

Odpowiedzi

2010-02-18T17:28:14+01:00
Zad 1 .
16.5 zl..
zad 2
Kuba - 6.70
Marek - 5.36
dluzej kubaa
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-18T17:37:34+01:00
Zadanie 1 :

16:45 do 18:00 minęło 75 min
75 :15 = 5 zł
korzystanie wtedy 1 zł czyli 1 razy 5 = 5 zł
od 18:00 do 19:30 minęło 90 min
90 : 10 = 9 czyli 1 razy 9 = 9 zł
9zł + 5 zł =14 zł
Odp:Ola zapłaciła 14 zł .

Zadanie 2:

a) Kto dłużej korzystał
Marek - od 17:30 do 18: 50 czyli 80 min to się równa 1 godzina i 20 min
Kuba -od 14 : 20 do 16:00 czyli 100 min to się równa 1 godzina i 40 min
czyli dłużej korzystał Kuba
b)Ile zapłacił każdy z chłopców ?

Kuba - 40 min po 1 zł za 20 min czyli zapłacił 2zł
i godzinę po 15 min po 1 zł czyli 4 zł czyli razem 6 zł
Marek - 30 min po 15 min po 1 zł czyli 2 zł i 50 min po 10 min za 1 zł czyli 5 zł czyli razem 7 zł

Liczę na naj .Pozdrowienia.