Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-18T17:24:59+01:00
Większości z nas użyźniające działanie wylewających rzek kojarzy się z faktem nanoszenia żyznego mułu przez przybierającą wodę. Jest w tym tylko część prawdy, zasadnicze znaczenie ma nie naniesiony muł, lecz sam fakt naprzemiennego zalewania i osuszania gleby.
W fazie suchej następuje szybka mineralizacja składników organicznych, które rozpuszczone podczas fazy mokrej stają sie znakomitą pożywką dla rozwijających się organizmów, pozostających w glebie po ustąpieniu wody. W taki sposób następuje z roku na rok, co raz większa depozycja substancji poprawiających żyzność gruntów.
2010-02-18T17:34:26+01:00
W miejscach gdzie jest dużo opadów i śniegu. Np. w górach, w Chinach...
2010-02-18T17:46:53+01:00
W fazie suchej następuje szybka mineralizacja składników organicznych, które rozpuszczone podczas fazy mokrej stają się znakomitą pożywką dla rozwijających się organizmów, pozostających w glebie po ustąpieniu wody. Własnie w ten sposob następuje co roku, wieksza depozycja substancji poprawiających żyzność gruntów.