Odpowiedzi

2010-02-18T17:32:10+01:00
Ek=500 J
V=10 m/s

Ek=(m*V²)/2
2Ek=m*V²
m=2Ek/V²
m=500/10²
m=500/100
m=5kg
26 2 26
2010-02-18T17:38:50+01:00
Ciało poruszające się za stałą prędkością 10 m/s
ma energię kinetyczną 0,5 kJ. Jaka jest masa tego ciała ?

v = 10m/s
E = 0,5 kJ = 500 J
m = ?

E = (m×v²) :2 |×2
2E = (m×v²) |:v²
m = 2E :v²

m = 2×500 :10²
m = 1000 :100
m = 10 kg


16 4 16
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-18T19:44:09+01:00
Ek=mV²/2 /*2
2Ek=mV² /:V²
m=2Ek/V²

Dane:
Ek= 0,5 kJ = 500 J
V = 10m/s

Rozwiązanie:
m=2Ek/V²
m=2*500/10²
m=1000/100
m=10 kg

Odpowiedź: Masa tego ciała wynosi 10 kg
36 4 36