Cześć. Miałem to na kartkówce a ją źle napisałem mam jutro możliwość poprawy ale nie za bardzo wiem jak to zrobić. Więc chcę,żebyście mi pomogli... jak znaleźć punkt wiedząc że y=-½x+2,x∈R,oblicz miejsce zerowe tej funkcji,określić jej monotoniczność , podaj dla jakich argumentów przyjmuje wartości dodatnie,sprawdź czy punkt o podanych współrzędnych należy do funkcji A(-6,-1) Za wskazówki i poprawne rozwiązanie daję najlepszą odpowiedź.

2

Odpowiedzi

2010-02-18T17:47:46+01:00
Punkt zerowy obliczamy podstawiając pod y=0 . Funkcja jest malejąca bo współczynnik kierunkowy jest ujemny. Przynależność do wykresu jeżeli podstawisz te punkty(-6,-1) 1-=1/2(-6)+2 powinna wyjść prawda(jeżeli przynależą jeżeli wyjdzie fałsz to znaczy że nie przynależą
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-18T17:50:24+01:00
1)miejsce zerowe
y=0<=>-1/2x+2=0 -rozwiązujemy równanie
-1/2x+2=0 /*(-2)
x=4 to jest miejsce zerowe
2) monotoniczność
współczynnik a=-1/2<0 => funkcja jest malejąca
3)wartości dodatnie funkcja przyjmuje dla x należącego od (- nieskończoności do 4) to musisz sobie narysować wykres i popatrzeć dla jakich x wykres jest nad osią x
4) A=(-6,-1)
podstawiamy za y -1 a za x -6 i podstawiamy do wzoru podanego
i sprawdzamy czy prawa strona równania równa się przawej
-1=?=-1/2*(-6)+2
jak to rozwiążesz to wyjdzie że -1=-1
=> że punkt A należy do wykresu tej funkcji