A)Mama Pauliny robi pyszne powidła śliwkowe. aby przygotować 1kg powideł,potrzeba 3kg sliwek i 1 kg cukru. gotowe powidła są władane do słoików o pojemności 300 g. Ile trzeba takich słoików na 2 kg powideł ?

b) Rok temu mama przygotowała 12 takich słoików z powidłami. Ile potrzebowała śliwek , a ile cukru naich przygotowanie ?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-18T17:45:10+01:00
A) 2kg=2000g
słoik po 300g

2000g:300g= ok 6.666

odp potrzeba siedem słoików

b) waga 12x300= 3.6kg
śliwki= 3.6x3=10.8
cukier= 3.6x1=3.6
1 5 1
2010-02-18T17:49:39+01:00
A.)
2kg=2000g
2000g/300g=6,(6)
Odp. Potrzeba 7 słoików.
b.)
300g*12=3600g
3600/1000=3,6
3*3,6=10,5-kilograma śliwek
1*3,6=3,6-kilograma cókru
1 5 1
2010-02-18T17:58:03+01:00
A)1kg powidła- 3kg śliwek i 1 kg cukru 1kg=1000g
2000g:300g=ok.7 słoików 2kg=2000g
b)12 słoików=12x300g=3600g=3,6kg
1kg powidła- 3kg śliwek i 1 kg cukru
3,6kg x3kg(śliwek)=10,8kg
3,6kg x 1kg(cukru)=3,6kg
odp:Mama Pauliny potrzebowała na przygotowanie 12 słoików powidła 10,8kg śliwek i 3,6kg cukru.
1 5 1