Ratujcie : *

Natalia chciała zasiać kwiaty w 10 doniczkach. Do pierwszej doniczki wrzuciła 1 nasionko, do drugiej 2 nasionka, do trzeciej 4,itd.-do każdej następnej dwa razy więcej niż do poprzedniej. Ile nasion musiałaby umieścić w ostatniej doniczce?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-18T17:53:11+01:00
1,2,4,8,16,32,64,128,256,512

a więc będzie 512 ;))
2010-02-18T17:53:29+01:00
W ostatniej doniczce bedzie 512 nasionek
(kolejno w doniczkach: 1, 2, 4, 8, 16, 32,64, 128, 256 i 512)
2010-02-18T17:54:56+01:00
Do ostatniej doniczki wrzuciła 512 nasion
1doniczda1-1
2-2
3-4
4-8
5-16
6-32
7-64
7-128
9-256
10-512