1)Znajdź w domu jakikolwiek rachunek, np. za prąd, gaz lub zakupy. Odczytaj z niego informacje dotyczące cen netto, cen brutto oraz podatków.
2)Cenę brutto benzyny ustala się, dodając do ceny trzy rodzaje podatków: VAT (22% ceny netto), akcyzę (1,57zł do ceny każdego litra) oraz opłatę paliwową. Przyjmijmy ,że cena netto wynosi 2,07 zł. Wtedy cena brutto to 4,60 zł.

a) jaki procent ceny brutto benzyny stanowią podatki?
b)Jaka jest wysokość opłaty paliwowej w cenie jednego litra benzyny?

2

Odpowiedzi

  • kpok
  • Rozwiązujący
2010-02-18T18:04:22+01:00
Bilet miesięczny:
Cena brutto: 85 zł
cena netto 79,44zł
vat 7%:5,56zł
a)
4,60-2,07=2,53 podatki
100%*(2,53/4,60)=55%
b)
2,07*0,22=0,4554 podatek vat
4,60-0,4554-1,57-2,07=0,5zł
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-18T18:12:34+01:00
Z pierwszym chyba się uporałeś w domu.

a)4,60zł-2,07zł=2,53zł-to jest cena podatków
4,60zł-100%
2,53zł-x
2,53zł×100%=4,60x
253%=4,60x/÷4,60
x=55%
odp: podatki stanowią 55% ceny bęzyny

b)
2,07zł×22%=0,46zł-koszt podatku VAT
1,57zł+0,46zł=2,03zł-to jest cena podatku VAT i Akcyzy
2,53zł-2,03zł=0,50zł-tyle wynosi opłata paliwowa
odp:opłata paliwowa to 0,50gr
2 5 2