Sporządz wykres zależności szybkości od czasu dla samochodu, który poruszając się przez 10 sekund ruchem jednostajnie przyspieszonym uzyskał prędkość o wartości 20 m/s, potem przez 5 sekund hamował (r. jednostajnie opózniony) aż do zatrzymania się na światłach, przez pół minuty stał, po czym ruszył, przez 5 sek poruszał się z przyspieszeniem o wartości 3m/s², a następnie jechał ruchem jednostajnym.
Prosiłabym o wytłumaczeni dodatkowo każdego kroku, i obliczeń, bym wiedziała co się skąd wzięło, z załącznikiem wykresu.

2

Odpowiedzi

2009-10-14T15:00:26+02:00
Ruszal od 0m/s i po 10 s mial predkosc 20m/s czyli obliczyc przyspieszenie
a=v/t , a= 20m/s / 10s = 2m/s2 , pozniej 5 s hamowal czyli od 20 m/s do 0 m/s, nalezy obliczyc przyspieszenie a = -20m/s / 5 s = -4m/s2 to jest przyspieszenie minusowe , czyli opoznienie to bedzie 4m/s2 , stal pol minuty a pozniej jechal 5 sek z przyspieszeniem 3m/s2 czyli v=3 m/s2 * 5 sek czyli v = 15m/s , po 5 sek uzyskal predkosc 15m/s i pozniej jechal caly czas 15m/s
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-14T15:06:35+02:00
1. szybkaśc wzrasta z 0 m/s do 20 m/s.
2.podczas hamowania szybkosc maleje z 20 m/s do 0m/s
3.przez 30 sekund stoi(brak ruchu)
4.Szybkość w ciagu 5 s wzrasta jednostajnie o 3m/s (5×3 m/s=15m/s)
5.Ruch jednostajny (ze stała szybkoscia).