Mam przeprowadzić osmozę w kuchni na przykladzie marchewki: wydrazyc w niej otwor na 4 cm i wsypać lyzeczke soli niestety nic sie u mnie nie stalo. moja prosba: prosze mi napisac to wszystko co powinnam napisać z wnioskiem itp. z gory dziekuje!!

3

Odpowiedzi

2010-02-18T18:03:06+01:00
Osmoza jest to przeniakanie wody z roztwory bardziej stężonego do roztworu mniej stężonego jakbyś ustawiła marchewkę w pozycji pionowej i wsypała sól i dolała wody to marchewka wypije wodę i jej nie będzie
13 3 13
2010-02-18T18:06:22+01:00
Najpierw, (czyli po ok. 4 godz.) marchewka zrobi się czarna i będzie taka wiotka, miękka, odwodniona.następnie, gdy ją umyjesz i włożysz do wody (po ok. 4 godz.) znów stanie się taka jak przedtem
12 3 12
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-18T18:18:35+01:00
Gdy do marchwi wsypiemy łyżeczkę soli straci swoją jedrność i wodę dzieję się tak ponieważ występuję tutaj zjawisko osmozy , któe polega na przenikaniu wody z roztworu mniej stezonego , czyli o wiekszej zawartosci wody , do roztworu bardziej stezonego czyli o wiekszej zawartosci wody .
16 3 16