Dorosły słoń waży około 5 ton(5t),z czego mniej więcej 27% przypada na kości a 30% na skórę.Ile kilogramów waży skóra słonia?A ile ważą jego kości?
to 1 zad

2 zad
Buraki cukrowe zawierają średnio 20%cukru.Ile kilogramów cukru można uzyskać z buraków zebranych z 25 hektarów pola jeśli z jednego hektara zbiera się średnio 400 kwintali(400q) buraków?

3 zad
a)Do zrobienia sałatki z brukselki dla czterech osób potrzeba 0.5 kg brukselki ,10 dag majonezu,5 dag keczupu.Ile razem ważą wszystkie produkty potrzebne do zrobienia tej sałatki?
b)W jakiej ilości należy wziąć każdy z produktów,jeśli chcemy przygotować sałatkę dla sześciu osób?Ile będą one ważyły razem??

3

Odpowiedzi

2010-02-18T18:07:04+01:00
1.
Dane :
5 t - waży słoń
27% masy ciała - kości
30% masy ciała - skóra
Szukane :
- masa ciała kości
-masa ciała skóry
Rozwiązanie :
27% z liczby 5
27/100 *5 = 1,35 t - tyle ton przypada na kości
30/100 *5 = 1,5 t - tyle przypada na skórę

2010-02-18T18:21:23+01:00
0,27*5000=1350kości
0,30*5000=1500skóra


zad2
25*400=10000
0,20*10000=2000kg cukru
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-18T22:56:04+01:00
Zad 1.
Dane :
5 t - waga słoń
27% masy ciała - kości
30% masy ciała - skóra

0,27*5 = 1,35t <<< kości
0,3*5 = 1,5 t << skóra

Zad 2.
0,2*25*400 = 2000 kwintali
1 kwintal = 100 kg
2000*100 = 200 000
Odp: Można uzyskać 200 000kg cukru.

Zad 3.
a) 0,5kg = 50dag
50+10+5 = 65dag
Wszystkie składniki ważą 65 dag

b)
brukselka (50:4)*6 = 12,5*6 = 75 dag
majonez (10:4)*6 = 2,5*6 = 15 dag
ketchup (5:4)*6 = 1,25*6 = 7,5 dag
65:4 = 16,25 << na jedną osobę
16,25*6 = 97,5 dag << wszystkiego razem dla 6 osób