1.
Jakimi jednomianami należy zastąpić puste pole ?
a)-6a²+__+8a+__-7 =8a²-7
b)-x²+__-2x+__-3=x²-x

2.Wykonaj działania
a) a+(a-b)
b) 2x-(x+4)
c) 7-(-x+6)
d) -(x+4)+(x-5)
e) l-(t+p)-(t-2)
f) -(-y+2)+(-2y-4)


Za rozwiązania dziękuję ;] Pierwsze prawidłowe wyniki dostają naj :))

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-18T18:15:19+01:00
2)
a+a-b = 2a-b
2x-x-4= x-4
7+x-6= 1+x
-x-4+x-5=-9
l-t-p-t+2 = l-2t-p+2
y-2-2y-4 = -y-6

1)a)-6a²+__+8a+__-7 =8a²-7
-6a2 + (-8a) + 8a + 14a2

b)-x²+__-2x+__-3=x²-x
-x2+3-2x+2x2+x-3


Pozdrawiam ;))
12 4 12
2010-02-18T18:18:05+01:00
2. a) a+(a-b)=a kwadrat-ab
b) 2x-(x+4)=2x-x+4=x+4
c) 7-(-x+6)=7-x+6=13-x
d) -(z+4)+(x-5)=-x+4+x-5=-1
e) l-(t+p)-(t-2)=(-t+p-t-2=-2t+p-2
f) -(-y+2)+(-2y-4)=-y+2-2y-4=-3y-2
7 3 7