Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-18T18:25:05+01:00
Popiół - oznacza że człowiek z popiołu powtał i potem popiołem będzie.

40 dni - dni te oznaczają post. Tak samo Pan Jezus przez 40 dni wytzymał bez picia i jedzenia.

fioletowy kolor - Kolor fioletowy wskazuje na oczekiwanie na spotkanie z Jezusem i na ducha pokuty. Symbolizuje również żałobę oraz godność (np. strój biskupa czy prałata). Używany jest podczas Adwentu, w Wielkim Poście i w liturgii za zmarłych. Można używać go zamiast czarnego.

zasłonięty krzyż - oznacza oczekiwanie na Pana Jezusa.

6 3 6
2010-02-18T18:43:46+01:00
1. popiół (posypanie głów popiołem)-jest to znak pokuty i zaloby oraz wezwanie wszystkich wiernych do nawrocenia sie ,do stania sie lepszym czlowiekiem.2.40 dni
2.40 dni-trwa Wielki Post
3. fioletowy kolor-jest zmieszaniem sie dwoch kolorow:blekitnego i czerwonego;blekitny oznacza niebo,swiat nieziemski;czerwony symbolizuje zycie na ziemi,natomiast powstaly z nich fioletowy oznacz zycie na ziemi ale tesknote za niebem
4.zasłonięty krzyż-oznacz ze cierpienie i smierc Pana Jezusa jest caly czas dla nas tajemnica,ktorej nie mozemy poznac
11 4 11