Odpowiedzi

2010-02-18T18:32:53+01:00
A)=12a + 6= (12*-2) + 6= -24 + 6 = -18
b)-z + 5t = -5 + 0,5 = -4,5
c)5x - y = 1+(-1)=0
d)4n + 0= -2
1 2 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-18T19:08:23+01:00
A) 2a+3-a+6+7a Dla a = -2
2(-2)+3-(-2)+6+7(-2)=-4+1+6-14=-3-8=-11

b) 2z+t-3z+4t-1 Dla z = 5 Dla t = 0,1
2*5+0,1-3*5+4*0,1=10+0,1-15+0,4=10,1+0,4-15=10,5-15=-4,5

c) 13x-2y+7-9x+y-4+x-3 Dla x = 0,2 Dla y = -1
13*0,2-2*(-1)+7-9*0,2+(-1)-4+0,2=2,6+2+7-1,8+5+0,2=15

d) n²+n-7+3n-n-9-n+16 Dla n = -½
(-½)²+(-½)-7+3*(-½)-(-½)-9-(-½)+16= 1/4-½-7-3/2+½-9+½+16=
(-1/2 - 3/2 + 1/2 + 1/2) +1/4 -7-9+16=-2/2 + 1/4=-4/4 + 1/4= -3/4


znak / jest to kreska ułamkowa
1 5 1