Zadanie 10.
Na obozie sportowym x osób mieszkało w namiotach szescioosobowych i y osob w namioatch czteroosobowych. Ile było namiotow ?

Zadanie 12.
Monika ma x lat. Jej siostra jest dwa razy starsza, a brat - trzy razy starszy od Moniki.

a)Zapisz wyrazenie opisujące srednia wieku rodzenstwa.
b)Oblicz wartosc wyrazenia dla x = 4.

Zadanie 13.
Na zabawe szkolna zakupiono dwa rodzaje zgrzewek soku.Mniejsza zgrzewka zwierala x sztuk, a wieksza o 4 kartony wiecej. Zakupiono 8 zgrzewek mniejszych i 5 wikszych. Ile bylo wszystkich kartonow soku ?

Zadanie 14.
Tomek zabiera stare monety.Ma k sztuk monet angilskich, trzy razy wiecej monet grckich niz angilskich i dwa razy wiecej monet wloskich niz angielskich i greckich razem

a)Zapisz wyrazenie opisujace liczbe wszystkich monet Tomka.
b)Oblicz wartosc wyrazenia dla k = 18.


Zadanie 15.
Oblicz srednia arytmetyczna trzech liczb całkowitych z ktorych nastepna jest o 3 wieksza od poprzedniej a najwieksza z nich wynosi 7k + 5


plx szybko PROSZE Dajcie dokladne obliczenia

2

Odpowiedzi

2010-02-18T18:50:02+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-18T18:50:29+01:00
Zad. 10
⅙x + ¼y


Zad. 12
a) (x+2x+3x) : 3
b) (x + 2x + 3x) = 4 + 2*4 + 3*4 = 4 + 8 + 12= 24


Zad. 13
ilość kartonów w mniejszej - x
ilość kartonów w większej - x+4

Ilość wszystkich kartonów:
8x + 5(x+4)


Zad. 14
monet angielskich - k
monet greckich - 3k
monet włoskich - 2(k+3k) = 2*4k = 8k

a) k+ 3k + 8k

b) k + 3k + 8k = 18 + 3*18 + 8*18 = 18 + 54 + 144 = 216

Zad. 15
niestety, nie wiem :(