Sumy algebraiczne redukcja wyrazów podobnych .
zielone ćwiczenia wyrażenia algebraiczne klasa6 matematyka6+
strona 13 zadanie 8
jeśli nie macie ćwiczeń to napisze

wzór a) 3x+4x+5y-2y= 7x+3y
b)2a-3a+7-6=...
c)2x-5x+7-x=...
d)2a+b-4b=...
e)x-2x+3+x-4=...
f)3x-y+4x-2y=...
g)2x-6+4x+2=...
h)3y-5-5y-6=...
i)-2a+2b-3a-3b=...
j)½t-2x+3t-x-t=...

dam naj napiszcie jak najlepiej!!
dzięks:*

2

Odpowiedzi

2010-02-18T18:44:42+01:00
)2a-3a+7-6=-1a=1
c)2x-5x+7-x=-4x=7
d)2a+b-4b=2a+(-3b)=2a-3b
e)x-2x+3+x-4=-1
f)3x-y+4x-2y=7x-3y
g)2x-6+4x+2=6x-4
h)3y-5-5y-6=-2y-11
i)-2a+2b-3a-3b=-5a-1a
j)½t-2x+3t-x-t=-1,5t-3x
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-18T18:45:17+01:00
B)2a-3a+7-6=-a + 1
c)2x-5x+7-x= -4x + 7
d)2a+b-4b=2a - 3b
e)x-2x+3+x-4= -1
f)3x-y+4x-2y= 7x - 3y
g)2x-6+4x+2= 6x - 4
h)3y-5-5y-6= -11-2y
i)-2a+2b-3a-3b= -5a -b
j)½t-2x+3t-x-t= -3x+ 2½ t
1 5 1