Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-14T15:24:05+02:00
Epos (inaczej epopeja) jest to jeden z najstarszych gatunków epiki, zwykle wierszowany. Epos ukazuje dzieje bohaterów na tle ważnych wydarzeń historycznych.

Przykłady eposu antycznego : Iliada i Odyseja Homera oraz Eneida Wergiliusza.
10 3 10
  • Użytkownik Zadane
2009-10-14T15:24:22+02:00
Epos to jeden z najstarszych gatunków epickich. Jest rozbudowanym utworem,najczęściej wierszowanym,ukazującym w uroczystej formie dzieje legendarnych lub historycznych bohaterów na tle ważnych wydarzeń. Zawiera szczegółowe opisy oraz porównania homeryckie. Przykłady :
Iliada (autor : Homer)
Odyseja (autor : Homer)
Eneida (autor : Wergiliusz)
16 4 16