Do Muzeum Narodowego w Warszawie, na wystawę malarstwa p[olskiego, przyjechały dwie wycieczki. Wjednej uczestniczyło trzy razy więcej osób niż w drugiej. Razem przyjechało 168 osób. Ile osób uczestniczyło w każdej z wycieczek?
RÓWNANIE;)

2

Odpowiedzi

2010-02-18T19:01:43+01:00
I wycieczka- x+x+x
II wycieczka- x
razem- 4x, więc
x=168:4
x=42
I wycieczka- 42+42+42=126 osób
II wwycieczka- 42 osoby
Odp: w pierwszej wycieczce uczestniczyło 126 osób, a w drugiej 42 osoby.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-18T19:02:56+01:00
168\4 = 42
3*42 = 126
168 - 126 = 42

I wycieczka 126 osób
II wycieczka 42 osoby