Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-18T19:24:39+01:00
Twórcy:król Stanisław August Poniatowski, Ignacy Potocki, Hugo Kołłątaj,Stanisław Małachowski

Postanowienia konstytucji:
1.Zniesienie liberum veto.
2.Zniesienie wolnej elekcji i wprowadzenie dziedziczności tronu.
3.Trójpodział władzy. ( Polska stała się monarchią konstytucyjną).
4.Wprowadzenie jednolitej nazwy Polska.
5.Reforma wojskowa i skarbowa.
6.Chłopi byli pod opieką państwa.
7.Wprowadzenie większych praw dla mieszczan.

Szlachta i magnateria , które nie zgadzały się z wprowadzonymi reformami i chciały unieważnić konstytucję , zawiązały konfederację w Targowicy.

Liczę na naj.
2010-02-18T19:47:28+01:00
Najważniejsze postanowienia konstytucji.
ustalenie liberum veto
zniesienie wolnej elekcji
zwiększenie praw miast KRULEWSKICJ
poprawa sytuacji chłopów
2010-02-18T20:20:06+01:00
Postanowienia konstytucji:
1.Zniesienie liberum veto.
2.Trójpodział władzy. ( Polska stała się monarchią konstytucyjną).
3.Zniesienie wolnej elekcji i wprowadzenie dziedziczności tronu.
4.Reforma wojskowa i skarbowa.
5.Wprowadzenie większych praw dla mieszczan.
6.Chłopi byli pod opieką państwa.
7.Wprowadzenie jednolitej nazwy Polska.


licze na naj ; d