Napisz jaka to częśc mowy np przyimek zaimek itp

Niedaleko-
od-
Gniezna-
nad-
jeziorem-
Gopło-
wznosił-
się-
gród-
Kruszwica-
Tam-
mieszkał-
książe-
Popiel-
jeden-
z-
następców-
Lecha-
i-
rządził-
krajem-
groźnie-
i-
surowo-
chciał-
większej-
władzy-
niż-
mieli-
jego-
poprzednicy-
chciał-
rządzić-
sam-
nie-
pytając-
nikogo-
o-
radę-
A-
w-
Polsce-
z-
dawna-
był-
obyczaj-
że-
kniaź-
w-
ważniejszych-
sprawach-

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-18T19:00:34+01:00
Niedaleko-rzeczownik
od-przyimek
Gniezna-rzeczownik
nad-przyimek
jeziorem-rzeczownik
Gopło-rzeczownik
wznosił-czasowanik
się-czasownik
gród-rzeczownik
Kruszwica-rzeczownik
Tam-przyimek
mieszkał-czasownik
książe-rzeczownik
Popiel-rzeczownik
jeden-liczebnik
z-przyimek
następców-rzeczownik
Lecha-rzeczownik
i-spójnik
rządził-czasownik
krajem-rzeczownik
groźnie-przymiotnik
i-spójnik
surowo-pszysłówek
chciał-czasownik
większej-przymiotnik
władzy-rzeczownik
niż-rzeczownk
mieli-czasownik
jego-zaimek
poprzednicy-rzeczownik
chciał-czasownik
rządzić-czasownik
sam-rzeczownik
nie-partykuła
pytając-czasownik
nikogo-zaiemk
o-spójnik
radę-rzeczownik
A-spójnik
w-przyimek
Polsce-rzeczownik
z-spójnik
dawna-przymiotnik
był-czasownik
obyczaj-rzeczownik
że-partykuła
kniaź-rzecownik
w-przyimek
ważniejszych-przymiotnik
sprawach-rzeczownik
11 3 11
2010-02-18T19:09:50+01:00
Niedaleko-rzeczownik
od-przyimek
Gniezna-rzeczownik
nad-przyimek
jeziorem-rzeczownik
Gopło-rzeczownik
wznosił-czasowanik
się-czasownik
gród-rzeczownik
Kruszwica-rzeczownik
Tam-przyimek
mieszkał-czasownik
książe-rzeczownik
Popiel-rzeczownik
jeden-liczebnik
z-przyimek
następców-rzeczownik
Lecha-rzeczownik
i-spójnik
rządził-czasownik
krajem-rzeczownik
groźnie-przymiotnik
i-spójnik
surowo-pszysłówek
chciał-czasownik
większej-przymiotnik
władzy-rzeczownik
niż-rzeczownk
mieli-czasownik
jego-zaimek
poprzednicy-rzeczownik
chciał-czasownik
rządzić-czasownik
sam-rzeczownik
nie-partykuła
pytając-czasownik
nikogo-zaiemk
o-spójnik
radę-rzeczownik
A-spójnik
w-przyimek
Polsce-rzeczownik
z-spójnik
dawna-przymiotnik
był-czasownik
obyczaj-rzeczownik
że-partykuła
kniaź-rzecownik
w-przyimek
ważniejszych-przymiotnik
sprawach-rzeczownik
6 3 6
2010-02-18T19:12:38+01:00
Niedaleko-przysłówek
od-przyimek
Gniezna-rzeczownik
nad-przyimek
jeziorem-rzeczownik
Gopło-rzeczownik
wznosił-czasownik w formie osobowej
się-partykuła (?)
gród-rzeczownik
Kruszwica-rzeczownik
Tam-zaimek
mieszkał-czasownik w formie osobowej
książe-rzeczownik
Popiel-rzeczownik
jeden-liczebnik główny
z-przyimek (prosty)
następców-rzeczownik
Lecha-rzeczownik
i-spójnik
rządził-czasownik w formie osobowej
krajem-rzeczownik
groźnie-przysłówek
i-spójnik
surowo-przysłówek
chciał-czasownik w formie osobowej
większej-przymiotnik w stopniu wyższym
władzy-rzeczownik
niż-spójnik (?)
mieli-czasownik
jego-zaimek
poprzednicy-rzeczownik
chciał-czasownik w formie osobowej
rządzić-bezokolicznik (czasownik*)
sam-?
nie-partykuła
pytając-imiesłów przysłówkowy współczesny
nikogo-?
o-przyimek (?)
radę-rzeczownik
A- spójnik
w-przyimek
Polsce-rzeczownik
z-spójnik
dawna-przymiotnik
był-czasownik
obyczaj-rzeczownik
że-spójnik
kniaź-rzeczownik
w-przyimek
ważniejszych-przymiotnik w stopniu wyższym
sprawach-rzeczownik
6 4 6