Odpowiedzi

2009-04-14T21:05:33+02:00
Podstawa trójkąta zaznaczyłem literką (a)
a=?
b=8

a=b√2
a=8√2

Ps. Mam nadzieje że to co napisałem będzie zrozumiałe choć materiał łatwiutki... :)
2009-04-14T21:06:19+02:00
A=8cm
b=8cm
c²=a²+b²
c²=2*8²
c²=2*64
c²=128
√128=2√32

mam nadzieje ze to co napisalam jest jasne ;p
  • jkb
  • Rozwiązujący
2009-04-14T21:06:21+02:00
Można tu skorzystać ze wzoru na przekątną kwadratu o boku a, czyli a√2, co w tym przypadku daje nam najdłuższy bok czyli podstawę równą 8√2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-04-14T21:07:45+02:00
Ramię 8 cm. Muszą być dwa takie boki. Zatem one są przyprostokątnymi - niemożliwy jest trójkąt prostokątny o przyprostokątnej i przeciwprostokątnej tej samej długości (nie będzie kąta prostego).

Więc podstawa to przeciwprostokątna. Twierdzenie Pitagorasa:
x - przeciwprostokątna (podstawa)

8² + 8² = x²
64 + 64 = x²
128 = x²
x = √128 = √16*√8 = 4√8 [cm] = 8√2 [cm]

Odp. Długość podstawy wynosi 4√8 cm.