1.Jakie pole ma koło
a) o promieniu 1,2 m
b) o średnicy 3,6 dm
c) o obwodzie 4pi cm
2.Oblicz jaki promien ma koło o polu
a)16pi cm kwadratowych
b)10 cm kwadratowych
c)400 m kwadratowych

dam najlepsze rozwiązanie i prosze o szybkie odpowiedzi

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-18T23:32:06+01:00
1 a) r=1,2m
pole=pi * r do kwadratu
P= pi * (1,2)do kwadratu
P= 3,14 * 1,44 = 4,52 m do kwadratu

b) srednica=3,6 dm
r= 1/2 srednicy
r=1,8 dm
P = pi * r do kwadratu
P= pi * (1,8) do kwadratu
P= 3,14 * 3,24 = 10,17 dm do kwadratu

c) obwod = 2 * pi * r
2*pi*r = 4 pi
pi sie skraca
2 r = 4 / 2
r= 2 cm
P= pi* r do kwadratu
P= pi * 2 do kwadratu
P= 3,14 *4 = 12,56 cm do kwadratu
2.
pole= pi * r do kwadratu
16 pi = pi* r do kwadratu
pi sie skraca
16 = r do kwadratu
r = 4 cm (wyciagamy pierwiastek z 16 )

b) p = pi*r do kwadratu
10 = pi*r do kwadratu
r do kwadratu = 10 / pi
r do kwadratu = 3,1847
r = 1,78457cm =1,8 cm

c) p= pi*r do kwadratu
400 = pi*r do kwadratu
r do kwadratu = 400/ pi
r do kwadratu = 127,3885
r= 11,28665 m= 11 m
2 5 2
2010-02-18T23:38:45+01:00
1.
-πr²=(1,2)²π=1,44π m
-3,6:2=1,8
πr²=(1,8)²π=3,24π dm
-2πr=4π
r=4
πr²=16π cm
2.
- πr²=16π /π
r²=16
r=4 lub -4
-πr²=10π /π
r²=10
r=√10 lub -√10
-πr²=400π /π
r²=400
r=20 lub -20