Odpowiedzi

2010-02-18T19:07:11+01:00
Siła dośrodkowa działa w każdym momencie prostopadle do prędkości poruszającego się ciała i zgodnie z definicją nie wykonuje pracy.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-18T19:07:28+01:00
W ruchu po okręgu siła dośr. Fd jest skierowana zawsze do środka
okręgu, ale kolejne elementy przebywanej przez ciało drogi są styczne do okręgo, ale prostopadłe do Fd, co oznacza, że a = 90* czyli że cos90* = 0
czyli, że jakie by nie było Fd i tak praca siły Fd jest ZERO.
1 5 1
2010-02-18T21:00:04+01:00
Praca siły dośrodkowej zawsze jest równa zeru.
1 5 1