Odpowiedzi

2010-02-18T19:08:33+01:00
Liście spichrzowe – magazynują substancje zapasowe, są zazwyczaj mięsiste, grube i bezzieleniowe, np. liście cebuli, rojnika, rozchodnika, agawy.

- Liście okrywające – ochraniają i okrywają organy roślin; często są łuskowate, bezzieleniowe, np. łuski ochronne cebuli jadalnej, tulipana, hiacyntu.

- Wąsy – to całe liście lub ich części wydłużone; są cienkie, wrażliwe na dotyk, mają zdolność owijania się wokół podpór, np. u grochu, wyki, fasoli, groszku wiosennego.

- Ciernie i kolce pochodzenia liściowego – są silnie zdrewniałe, bezzieleniowe, zaostrzone; stanowią ochronę oraz ograniczają nadmierne parowanie wody z rośliny, np. kaktusy, berberys, grochodrzew.

- Liście pułapki – są różnokształtne; wytwarzają substancje enzymatyczne trawiące tkanki owadów, niektóre zamykają się bardzo szybko pod wpływem dotknięcia, mogą mieć formę dzbanów, na których dnie znajduje się lepka ciecz, np. rosiczka okrągłolistna, dzbanecznik, muchołówka, pływacz.
25 4 25
2010-02-18T19:09:09+01:00
Liście spichrzowe – magazynują substancje zapasowe, są zazwyczaj mięsiste, grube i bezzieleniowe, np. liście cebuli

- Liście okrywające – ochraniają i okrywają organy roślin; często są łuskowate, bezzieleniowe, np. łuski ochronne cebuli jadalne.

- Wąsy – to całe liście lub ich części wydłużone; są cienkie, wrażliwe na dotyk, mają zdolność owijania się wokół podpór, np. u grochu,

- Ciernie i kolce pochodzenia liściowego – są silnie zdrewniałe, bezzieleniowe, zaostrzone; stanowią ochronę oraz ograniczają nadmierne parowanie wody z rośliny, np. kaktusy,

- Liście pułapki – są różnokształtne; wytwarzają substancje enzymatyczne trawiące tkanki owadów, niektóre zamykają się bardzo szybko pod wpływem dotknięcia, mogą mieć formę dzbanów, na których dnie znajduje się lepka ciecz, np. rosiczka okrągłolistna, dzbanecznik,
12 4 12
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-18T19:09:55+01:00
Liście czepne
np. groszek , przekształca określone części liści w wąsy czepne, służą do przytwierdzania wiotkiej łodygi organizmu do roślin z najbliższego sąsiedztwa

Liście wabiące
mają za zadanie zwracać uwagę zwierząt zapylających kwiaty, np. czerwone liście poinsecji wabią kolibry

Liście pułapkowe
rośliny owadożerne mają chlorofil, mogą więc przeprowadzać fotosyntezę, jednak rosną znacznie lepiej gdy uzupełniają swój pokarm składnikami pochodzenia zwierzęcego

Ciernie
niektóre rośliny, np. kaktusy, przekształcają swoje liście w ciernie odstraszające zwierzęta, niewielkie rozmiary cierni skutecznie ograniczają parowanie wody.

Liście, magazyny wody
liście litopsów odgrywają także rolę magazynu wody

Liście spichrzowe
cebula-jej organy(wszystkie)uległy modyfikacji, ma silnie zredukowaną łodygę oraz liście przystosowane do magazynowania wody i subst. odżywczych , jej nadziemne części jako jedyne mają zdolność fotosyntezy.

najj.. :)?
32 4 32