Mirek podzielił między kilku kolegów przyniesione czekoladki. Jurek dostał 1/6 wszystkich czekoladek, a Wacek dwa razy więcej. Łącznie obaj dostali 12 czekoladek. 1/4 pozostałych czekoladek dostał Henio, a całą reszte piotr.
a) Jaką część wszystkich czekoladek dostali łącznie Jurek i Wacek?
b) Jaką część wszystkich czekoladek dostał Henio? A jaką piotr?
c) Ile czekoladek dostał każdy z kolegów Mirka.

2

Odpowiedzi

2010-02-18T19:15:13+01:00
A) 3/6 czyli 1/2 czyli połowę (0,5)
b) julek-4
wacek-8
4+8=12
1/2=12czekoladek
24czekoladki(wszystkie)
12:4=3
24:3=8

odp. Henio dostał 3 czekoladki czyli 1/8 (jedną ósmą)
c) Julek 4
Wacek 8
Henio 3
Piotr 5
4+8+3= 15

Liczę na naj!!!!
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-18T19:19:08+01:00
1/4*12=3(Henio) 3/4*12=9 12-3=9(Piotr)



Henio dostał 1/4 wszystkich czekoladek, Wacek 8, Henio 3, a Piotr 9.



Na pewno jest dobrze :P liczę na naj