Zad.6
W mieszkaniu są dwa pokoje o takich samych obwodach:pokój w kształcie prostokąta o wymiarach 4,20m x 3,6 i pokój kwadratowy.W każdym pokoju są drzwi szerokości 90cm.Ile metrów listwy potrzeba na wykończenie podłóg w tych pokojach?(Wykończenie polega na ułożeniu listew wzdłuż krawędzi podłogi).
Jaki będzie koszt zakupu listew jeżeli 1m kosztuje 9,50zł?
zad.7
Ile prostokątów o obwodzie 16cm można narysować ,wiedząc że długości ich boków wyrażone są liczbami naturalnymi ?Ile jest kwadratów wśród tych prostokątów?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-18T19:13:53+01:00
Obwód prostokatnego pokoju=ab=4,2×2+2×3,6=8,4+7,2=15,6m
bok kwadratowego pokoju:
4a=15,6m
a=15,6:4
a=3,9m

ilość listew:2×15,6-2×0,9=31,2-1,8=29,40m potrzeba listwy
koszt:29,40×9,5=279,30zł
zad.7]
4a=16
1 prostokąt:a=1,,,b=16
2 -II- :a=2,,,b=8
3 prostokat:a=4, b=4

mozna zbudować 3 prostokąty, w tym 1 kwadrat
2010-02-18T22:13:37+01:00
ZADANIE 6 .

2x (4,2+3,6) = 8,4 + 7,2 = 15,6 obwód pokoju
90 cm = 0,9m szerokość drzwi
15,6 - 0,9 = 14,7m obwód pokoju bez drzwi
14,7x 2= 29,4m obwód obu pokoi bez drzwi
29,4 x 9,50 = 279,30 zł
Na listwy potrzeba 279,30 zł.



ZADANIE 7.


4a = 16
1 prostokąt a=1 ; b=16
2 prostokąt a=2 ; b=8
3 prostokąt a=4 ; b=4

można zbudować 3 prostokąty, w tym 1 kwadrat .


lub


Obbwód =16m
możliwości :
a) a=1 b=7
b) a=2 b=6
c) a=3 b=5
d) a=4 b=4

Można narysować 4 takie prostokąty i jeden z kwadrat.