Pan Edek w marszobiegu na 50 km uzyskał czas 4 godz. i 30 min. Biegł z prędkością 16 km/h, a szedł z prędkością 6 km/h. Ile kilometrów przebiegł, a ile przeszedł?
x-długość trasy biegu
y-długość trasy marszu
*Zadane należy wykonać układem równań.
Thx;)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-18T19:19:10+01:00
X-długość trasy biegu
y-długość trasy marszu

x+y=50
x/16+y/6=4,5 /*48

x+y=50 /*(-3)
3x+8y=216

-3x-3y=-150
3x+8y=216
______________________dodajemy stronami
5y=66 /:5
y=13.2

y=13,2
x+y=50

y=13,2
x+13,2=50 /-13,2

y=13,2
x=36,8

odp. Pan Edek przebiegł 36,8km, a przeszedł 13,2km.

mam nadzieje że pomogłam licze na naj..
3 3 3
2010-02-18T19:19:27+01:00
Pan Edek w marszobiegu na 50 km uzyskał czas 4 godz. i 30 min. Biegł z prędkością 16 km/h, a szedł z prędkością 6 km/h. Ile kilometrów przebiegł, a ile przeszedł?
x-długość trasy biegu
y-długość trasy marszu
*Zadane należy wykonać układem równań.

Czas biegu:
t1=x/16
Czas chodzenia:
t2=y/6
Razem:
t=x/16 + y/6

x/16 + y/6 = 4,5
x + y = 50

y = 50 - x
x/16 + (50 - x)/6 = 4,5     /*96
6x + 16*50 - 16x = 4,5 * 96
10x = 800 - 432
x = 36,8
y = 50 - 36,8 = 13,2

Spr.
L= 36,8/16 + 13,2/6 = 4,5
P = 4,5
L = P

Odp. Biegł 36,8 km, szedł 13,2 km.
2 4 2