Zegar z kukułką waży 5,5 kg. kukułka jest o 5 kg lżejsza od zegara. Ile waży zegar, a ile kukułka?

pani Kowalska zarabia miesięcznie o 200zł więcej od pana Kowalskiego. W ciagu roku oboje razem zarobili 48 tys. Jakie jest miesięczne wynagrodzenie pani Kowalskiej, a jakie pana Kowalskiego?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-18T19:14:44+01:00
1.

kukułka- x-5kg
zegar- x

równanie
x+x-5=5,5
2x-5=5,5 /+5
2x=10,5 /:2
x=5,25

5,25-5=0,25
odp:zegar wazy 5,25kg a kukułka 0,25kg



2.x-Pan Kowalski miesięcznie
y-Pani Kowalska miesięcznie

[(x+y)*12=48000
[x+200=y

[12x+12y=48000
[x=y-200

[12*(y-200)+12y=48000
[x=y-200

[12y-2400+12y=48000
[x=y-200

[24y=50400 /:24
[x=y-200

[y=2100
[x=2100-200

[y=2100
[x=1900

ODP: Miesięcznie zarabiają: Pani K. 2100zł, a Pan K. 1900zł.
2010-02-18T19:15:16+01:00
X - masa kukułki
5+x - masa zegara
x+x+5=5,5
2x=0,5 |:2
x=0,25 kg
5+0,25=5,25
odp kukułka waży 0,25 kg a zegar 5,25 kg.

x - miesięczne zarobki Kowalskiego
x+200 - miesięczne zarobki Kowalskiej

12(x+x+200)=48000 |:12
2x+200=4000
2x=3800
x=1900 - tyle zarabia Kowalski
1900+200=2100 - tyle zarabia Kowalska
2010-02-18T19:16:12+01:00
48000zł / 12=4000zł-pani kowalska

4000 / 30 =133zł-Wynagrodzenie pani Kowalskiej

3800 / 30 =126zł-Wynagrodzenie pana Kowalskiego