Odpowiedzi

2010-02-18T19:18:22+01:00
Sądzę że w tym zdaniu chodzi o to iż Lasy tropikalne są jedynymi miejscami na ziemi, w których wytwarzane są tak ogromne ilości tlenu.
2010-02-18T19:21:39+01:00
Tak się nazywają, ponieważ las to dużo drzew. Drzewa pobierają z otoczenia dwutlenek węgla a oddają tlen, czyli przekrztałcają dwutlenek węgla na tlen. My, ludzie oddychamy tlenem. Przechodzi on do płuc itd. Zielone- znaczy się naturalne, zdrowe, czyste, a płuca, ponieważ tlen przechodzi do naszych płuc.
Ziemia bez drzew by ,,umarła". Więc drzewa są nam i nie tylto nam potrzebne.

Mam nadzieję, że pomogłam liczę na naj.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-18T19:22:06+01:00
Na terenach, gdzie znajdują się lasy tropikalne mieszka bardzo mało ludzi. Nie ma to jednak żadnego znaczenia na poziom tlenu wydzielającego się z drzew. Lasy tropikalne są płucami Ziemi. Dlaczego ?
Bo:
tereny, na których leżą, są wilgotne, ze względu na to, iż jest tam 'pora mokra', która nawadnia wszystką roślinność.
W lasach tropikalnych panuje niesamowita różnorodność, a ponadto drzew jest bardzo dużo. Woda daje im warunki do wzrostu, a to przyczynia się do wzrostu poziomu tlenu na kontynentach położonych w części równikowej, ale i na świecie.
3 5 3