PILNE!!!!
Najstarszym ztrojga dzieci państwa Liczmańskich jest Jaś,który ma teraz x lat.
Dwa lata po Jasiu urodziła się jego siostra,a pięć lat temu urodził się młodszy brat.Ile lat mają razem dzieci państwa Liczmańskiech?Zapisz odpowiedź w jak najprostrzej postaci.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • mous
  • Początkujący
2010-02-18T19:20:23+01:00
X- wiek Jasia
y - wiek siostry Jasia
z - wiek młodszego brata Jasia

y=x-2
z=5

wiek dzieci: x+y+z=2x - 2 + 5 = 2x + 3
2010-02-18T19:23:08+01:00
Jaś-x
siostra-x-2
brat-2010-5=2005 czyli ma 5 lat
2+5=7
siostra2010-7=2003 czyli ma 7 lat
7+2=9
jaś ma 9 lat