Obraz polowania : (wypisać pokolei z :..) wyrazy dźwiękonaśladowcze :
-to z tego trzeba wypisać : Natenczas Wojski chwycił na taśmie przypięty
Swój róg bawoli, długi, cętkowany, kręty
Jak wąż boa, oburącz do ust go przycisnął,
Wzdął policzki jak banię, w oczach krwią zabłysnął,
Zasunął wpół powieki, wciągnął w głąb pół brzucha
I do płuc wysłał z niego cały zapas ducha,
I zagrał: róg jak wicher, niewstrzymanym dechem
Niesie w puszczę muzykę i podwaja echem.
Umilkli strzelce, stali szczwacze zadziwieni
Mocą, czystością, dziwną harmoniją pieni.
670 Starzec cały kunszt, którym niegdyś w lasach słynął,
Jeszcze raz przed uszami myśliwców rozwinął;
Napełnił wnet, ożywił knieje i dąbrowy,
Jakby psiarnię w nie wpuścił i rozpoczął łowy.
Bo w graniu była łowów historyja krótka:
Zrazu odzew dźwięczący, rześki: to pobudka;
Potem jęki po jękach skomlą: to psów granie;
A gdzieniegdzie ton twardszy jak grzmot: to strzelanie.

Tu przerwał, lecz róg trzymał; wszystkim się zdawało,
Że Wojski wciąż gra jeszcze, a to echo grało.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-18T19:22:04+01:00
OBRAZ POLOWANIA: WYRAXY DZWIEKONASLADOWCZE:
POBUDKA (ODZEW ) DZWIECZĄCY
SZCZEKANIE PSÓW JĘKI, SKOMLENIE
STRZELANIE GRZMOT
GŁOSY ZWIERZĄT BECZENIE, RYKNĄŁ, WYJE
ODGŁOSY ECHA BECZENIE, RYKNIĘCIE, WYCIE, GRZMOTY
GŁOSY STRZELCÓW WRZASKI
5 4 5
2010-02-18T19:25:29+01:00
Jęki, skomlenie, szczekanie psów,
gra echa, napiał wnet
4 2 4