Odpowiedzi

2010-02-18T19:26:33+01:00
Wszystko jest w zalaczniku
2010-02-18T19:30:31+01:00
Najpierw rysujemy sobie trójkąt.Następnie nanosimy dane na rysunek.możemy obliczyć połowę podstawy ze wzoru (ekierka)
czyli:
a √3
-- =
10 2

a=5√3
a to połowa czyli podstawa ma 10√3

H 1
-- = --
10 2

H=5

P=25√3

Obw=30√3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-18T19:33:13+01:00
Dwa ramiona mają długość 10 cm, podstawa x.
Jeżeli podzielimy ten trojkąt na poł to dostaniemy dwa trojkąty prostokątne, gdzie przeciwprostokątna ma długość 10,wysokośc to h,długośc podstawy to x, a pozostałe kąty to 60stopni i 30stopni.
Sinus30stopni to ½ czyli h/10 = ½ z proporcji obliczamy, że h=5 cm. Teraz z twierdzenia Pitagorasa obliczamy podstawę x.

x²+5²=10²
x²+25=100
x²=75 | √
x=5√3
Wracamy do dużego trojkąta. Mamy teraz dane dł. ramion to 10, długośc podstawy to 2*x=2*5√3=10√3 a wysokosc to 5
Pole= podstawa * wysokość / 2 czyli (10√3*5)/2= 25√3
Obwód to 10+10+10√3=20+10√3