Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-18T19:28:22+01:00
2010-02-18T19:34:56+01:00
Promieniem podstawy stożka będzie wysokość tego trapezu równnoramiennego h.
a=6cm
b=16cm
c=13cm.
długość odcinków podstawy dłuższej tworzące trójkąty prostokątne w trapezie (16-6=10; 10:2=5)
z twierdzenie Pitagorasa: a²+b²=c²
a²=c²-b²
a²=13²-5²
a²=169-25
a²=144
a=√144
a=12.
Odp.: Każdy z tych stożków ma promień podstawy równy 12cm.
18 3 18