Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-18T19:40:04+01:00
Pierwsza liczba 2x
druga liczba x
trzecia liczba 2x-5
2x+x+2x-5=55
5x=60
x=12
pierwsza liczba= 24
druga liczba= 12
trzecia liczba= 19
2 3 2
2010-02-18T19:41:01+01:00
X - druga liczba
2x - pierwszza liczba
2x - 5 - trzecia liczba
55 - suma liczb

x+ 2x + 2x - 5 = 55
5x - 5 = 55
5x = 60
x = 12 - druga liczba

2 * 12 = 24 - pierwsza liczba
24 - 5 = 19 - trzecia liczba
2010-02-18T22:55:42+01:00
Pierwsza liczba x
druga liczba 1/2x
trzecia liczba x-5
x+1/2x+x-5=55
2,5x=60
x=24
pierwsza liczba - 24
druga liczba - 1/2*24=12
trzecia liczba - 24-5=19