Odpowiedzi

2010-02-18T19:41:26+01:00
X-ilość ciastek po 10zł/kg
y-ilość ciastek po 14zł/kg

x+y=5
10x+14y=58

x=5-y
10(5-y)+14y=58

x=5-y
50-10y+14y=58

x=5-y
4y=58-50

x=5-y
4y=8 /4

x=5-y
y=2

x=5-2
y=2

x=3
y=2

odp:Zmieszano 3kg ciastek po 10zł i 2kg ciastek po 14zł.


Mam nadzieje że pomogłam, liczę na naj... :)
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-18T19:44:47+01:00
Ciastka po 10 zł za kg wymieszano z ciastkami po 14 zł za kg i otrzymano 5kg mieszanki ciastek o wartości 62zł. Ile wzięto ciastek każdego rodzaju?

ilość ciastek za 10zł - x
ilość ciastek za 14 zł - y

10x +14y = 62
x + y = 5

10x +14y = 62
x = 5-y

10×(5-y) +14y = 62
x = 5-y

50-10y +14y = 62
x = 5-y

50-10y +14y = 62
x = 5-y

4y = 12 |:4
x = 5-y

y = 3
x = 5-3

y = 3
x = 2

ilość ciastek za 10zł - 2kg
ilość ciastek za 14 zł - 3kg
2 3 2