Długość krawędzi podstawy graniastosłupa ośmiokątnego jest o 5 cm dłuższa od długości krawędzi bocznej .Łączna długość wszystkich krawędzi tego graniastosłupa wynosi 4,4metra .Oblicz długość krawędzi podstawy i wysokości tego graniastosłupa .
plis mam spr z biologi i to ja jestem noga z maty plis niech mi ktoś pomoże .

3

Odpowiedzi

2010-02-18T19:52:20+01:00
16x- krawedzi obu podstaw jest 16
8x- 8 krawędzi bocznych
16(x+5)+8x=440
24x=80
x=3 i 1/3 to jest wysokosc
a długosci krawedzi podstawy to 8 i 1/3
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-18T19:54:48+01:00
X cm - krawędź boczna
x+5 cm - krawędź podstawy
z danych zadania:
16*(x+5) + 8*x = 4,4 m = 440cm
Obliczam x:
16x + 80 + 8x = 440
24x = 360
x = 15cm
czyli x+5=20cm
Odp. Krawędź podstawy = 20cm, krawędź boczna(wysokość) = 15cm.
2010-02-18T20:12:43+01:00
Dł krawędzi bocznej - x
dł. krawędzi podstawy - 5 + x
dł wszystkich krawędzi - 4,4 m = 440 cm
l. krawędzi podstawy - 8 (ma 2 podstawy więc 16)
l. krawędzi bocznej - 8

robimy układ równań z jedną niewiadomą
16 * (5 + x) + 8 * x = 440
80 + 16x + 8x = 440/- 80
16x + 8x =440
24x=440/24
x=15

odp.
długość krawędzi bocznej wynosi 15
długość krawędzi podstawy(5+x) czyli 5+15= 20
długość krawędzi podstawy jest równa wysokości więc wynosi 20
proszę :)

1 5 1